Fonlinew - character calculator and items base
Requiem Wiki
Requiem Discord server
Srver-Boy: Requiem
Текущее время: 28 мар 2024, 23:11

Часовой пояс: UTC + 3 часа [ Летнее время ]




Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 7 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 04:57 
Не в сети

Зарегистрирован: 02 апр 2016, 20:55
Сообщений: 20
Cпасибо сказано: 0
Спасибо получено:
0 раз в 0 сообщении
Also what is max AP amount?


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 05:24 
Не в сети

Зарегистрирован: 02 апр 2016, 20:55
Сообщений: 20
Cпасибо сказано: 0
Спасибо получено:
0 раз в 0 сообщении
Lastly how useful is Trait: Fast Metabolism, as it makes character very susceptible to poison and radiation...?

What else (perks,skills,traits,special,items etc) affects health regeneration/treatment?


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 05:24 
Не в сети

Зарегистрирован: 02 апр 2016, 20:55
Сообщений: 20
Cпасибо сказано: 0
Спасибо получено:
0 раз в 0 сообщении
Small questions are; Can you take more than 2 traits somehow?

and

Lastly how useful is Trait: Fast Metabolism, as it makes character very susceptible to poison and radiation...?

What else (perks,skills,traits,special,items etc) affects health regeneration/treatment?


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 05:33 
Не в сети
Меценат
Меценат
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 04 июн 2011, 22:04
Сообщений: 964
Cпасибо сказано: 187
Спасибо получено:
637 раз в 250 сообщениях
NUMBER1 писал(а):
Also what is max AP amount?

10 Agility(7+3 by psycho) + 2 impulsive men +2 action men + 2 by quests + Drugs (+1 injector + 2 jet) + Armor (+2 by apa mk2 or +1 by combat jacket) + 1 in Den-Drug= 22 AP

NUMBER1 писал(а):
Why is FA considered greater than SS/Hypo?

First Aid can recover full HP when u you HP less then 25% if build not invaloid;)
SS can recover 95HP if you have perks (healing and fast healing) use SS when FA cooldown
Hypo increase maxHP. use it before combat.

_________________
Marika l писал(а):
Нашол на базе случайно ито там воопще заде домика.


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 05:43 
Не в сети
Меценат
Меценат
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 04 июн 2011, 22:04
Сообщений: 964
Cпасибо сказано: 187
Спасибо получено:
637 раз в 250 сообщениях
NUMBER1 писал(а):
Small questions are; Can you take more than 2 traits somehow?

only 2 traits

NUMBER1 писал(а):
What else (perks,skills,traits,special,items etc) affects health regeneration/treatment?

NUMBER1 писал(а):
Lastly how useful is Trait: Fast Metabolism, as it makes character very susceptible to poison and radiation...?

all traits usefull. for more info read Wiki http://fallout2online.wikidot.com/wiki:parameters-perks

_________________
Marika l писал(а):
Нашол на базе случайно ито там воопще заде домика.


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 17:22 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 10 фев 2013, 00:11
Сообщений: 1280
Откуда: The New Future.
Cпасибо сказано: 568
Спасибо получено:
650 раз в 310 сообщениях
NUMBER1 писал(а):
Also what is max AP amount?

There is a limit of 999 hp, but in real you can get only 450-550 hp with taking only hp perks, theoretically another 120-150+ with daily quest + broken hills experimental drugs + holding business from Reno. So if you'll cast away theory, you can get rough 450-550 no problems, depends on build of course.

Hypo here doesn't heal like improved ss, it adds to maximum hp, +75 for 3 minutes, more time if Chem Reliant taken.

> What else (perks,skills,traits,special,items etc) affects health regeneration/treatment?
Treatment in general is ss, it's basic heal count is 75, ap cost is 3.
You can alter it in few ways:
Taking "Steel Man" trait makes SS heal count -25.
Taking "Fast Healing" perk makes SS heal count +15.
Taking "Healing" perk makes SS heal count +5

2nd treatment option that sometimes becomes prime - is FA.
If you need formulas - ask me, but in general it's a random number between 15% min - 100% max of your skill.
There is numerous implants, perks and equipment that alter FA in that or other way - increasing min heal, decreasing cd, making your life points from FA exceeding 300.
About why FA is usefull - Gen.Armstrong already answered. I can add to it, that you heal up yourself with LARGE chunk of hp for only 2 AP, with some care improvements you can make your FA cd 21-25 seconds, which is awesome in pvp.

3rd treatment option is Field SS. It gives you rough regeneration in combat of 50-50-50-50-50 hp each second or two, don't remember exact numbers, but it's really great to save ass. And expensive.

4th... There is also combat regeneration acquired through charisma perks + fast metabolism train, but I don't recommend it at all, very complicated to use, leave it untill you get more experienced. You need to be very wise in combat system to spend SPECIAL points, without being vulnerable to crits after that.

Цитата:
Lastly how useful is Trait: Fast Metabolism, as it makes character very susceptible to poison and radiation...?

You can take if without much problems, there is equipment preventing you from being radiated and poisoned totally, so you can level or fight with it without problems.
Radiation and poison is rarely used in pvp, mostly people take equipment to fight NPCs.
Here are the pics of that items:
http://i.imgur.com/ecvmaw0.png

1st one protects from gas - grenades and some areas, 2nd one - from contact rads and poison, that centaurs or aliens give you upon contact for example.

_________________
FOnline Requiem
No faction. No characters registered.
25th Session.


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
 Заголовок сообщения: Re: Why is FA considered greater than SS/Hypo?
СообщениеДобавлено: 04 апр 2016, 22:54 
Не в сети

Зарегистрирован: 02 апр 2016, 20:55
Сообщений: 20
Cпасибо сказано: 0
Спасибо получено:
0 раз в 0 сообщении
Is it possible to buy all drugs, barretta rifle, ammo for rifle with caps from shops/traders?

How is HPA and Power armor obtained?


Вернуться к началу
 Профиль  
Cпасибо сказано 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Форум закрыт Эта тема закрыта, вы не можете редактировать и оставлять сообщения в ней.  [ Сообщений: 7 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа [ Летнее время ]



Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Вы можете создать форум бесплатно PHPBB3 на Getbb.Ru, Также возможно сделать готовый форум PHPBB2 на Mybb2.ru
Русская поддержка phpBB